donderdag 28 maart
12°C
79 km

Sportfederaties schrijven open brief naar Overlegcomité

Terwijl de horeca weer voorzichtig opstart, wachten de sportclubs nog steeds op perspectief. Sporten in de buitenlucht en in bubbels is dan wel toegelaten, maar sporters missen de competitie. Terwijl het volgens de sportfederaties in veel gevallen perfect mogelijk is om aan competitiesport te doen met respect voor de huidige coronamaatregelen. Daarom voerden zij zondagmorgen actie.

Verschillende Gentse sportclubs trainen vandaag aan de Watersportbaan. Ze zijn hier op uitnodiging van de Vlaamse Sportfederatie die op die manier de aandacht van de politiek wil trekken. Want de de sportclubs snakken naar competitie. En ook voor indoorsporten moet er een perspectief komen. Daar zijn de ventilatienormen van belang, alleen zijn die nog steeds niet duidelijk. Verder vragen ook de watersporten duidelijkheid, want daar is de kans op besmetting zo goed als nihi. Een beetje meer duidelijkhied en perspectief is dus welkom, zo kunnen de sportclubs zich voorbereiden voor het moment dat er weer wat meer mag.