Dit is het nieuwe campagnebeeld van de Gentse Feesten 2019. De affiche is een ode aan het water in de stad en toont de open en verwelkomende houding van de surfcultuur.

De campagne van de 176e Gentse Feesten is bedacht door communicatiebureau 'The Oval Office'. Zij kozen voor de opvallende slogan 'Ja Aloha!'. Dat is een samentrekking tussen het Gentse ‘Ja Allo’ en de gekende exotische groet uit Hawaï. Het vat de feestelijke en zomerse sfeer van de Gentse Feesten en het eigenwijze karakter van de Gentenaren samen in één slogan.

"We zien een surfend koppel festivalgangers op een vloedgolf van feestvreugde, fun, muziek, cultuur en theater die 10 dagen lang denderend door de stad stroomt. Het is een vrolijk, zomers, dynamisch en krachtig campagnebeeld, net zoals de Gentse Feesten zelf. Ja Aloha, deze golf wil je toch niet missen?"
    
Annelies Storms, schepen van Feesten 

Het campagnebeeld is in de typische vintage posterstijl van de jaren ’50 en ’60 en is dan ook een ode aan het water. Gent is meer dan ooit een 'City of Water', zeker nu de Leie en de Schelde na zestig jaar opnieuw samenvloeien. Centraal op het beeld staat een hedendaags koppel feestvierders, met de cocktail in de hand en bloemenkrans aan. Ze stralen de uitgelaten en ontspannen sfeer uit die Gent 10 dagen lang onderdompelt.


De Gentse Feesten lopen van vrijdag 19 juli tot en met zondag 28 juli 2019.

© Hannes De Smet